Masaż

Z definicji zapamiętanej sprzed lat, masaż jest zespołem rękochwytów stosowanych w celu terapeutycznego, czasowego odkształcenia tkanek miękkich. Oddziaływania poszczególnych technik masażu na poszczególne elementy kolejnych układów człowieka jest tematem bardzo złożonym.

Istnieje kilkadziesiąt rodzajów masaży, czyli leczenia dotykiem. Dlaczego? Nie ma nic bardziej naturalnego, niż dotyk drugiego człowieka, zatem nic dziwnego, że od zarania dziejów używano tego sposobu w próbie przyniesienia ulgi. Przecież gdy uderzymy się łokciem o krawędź mebla, odruchowo łapiemy się drugą dłonią w miejsce stłuczenia, uciskamy je i rozcieramy. Tak to działa od zawsze.

W naszym gabinecie korzystamy z technik masażu klasycznego, wykorzystując techniki masażu klasycznego, izometrycznego, limfatycznego, tkanek głębokich, często płynnie łącząc je z technikami terapii manualnej i technik energetyzacji tkanek. Masaż jest nam bliski, bo to właśnie od opanowania tego zawodu zaczęła się nasza życiowa przygoda z niesieniem pomocy w cierpieniu innym. Nauka zawodu masażysty w policealnej szkole medycznej i późniejszawieloletnia praktyka pozwoliły nam poznać ludzkie ciało oraz opanować do perfekcji sztukę palpacji tkanek, doskonaląc techniki pracy z ludzkim ciałem.

Masaż jest jednym z nielicznych zabiegów w naszym gabinecie, który wykonujemy na życzenia pacjenta, a nie tylko na wyraźne zlecenie lekarskie lub dopiero po przeprowadzeniu konsultacji. Zapisując się u nas na masaż, zrobimy go po prostu specjalnie dla Ciebie, wykluczając wcześniej ewentualne przeciwwskazania do jego wykonania.

Wskazania do stosowania masażu:

– wylewy krwawe w tkankach miękkich po ustąpieniu odczynu miejscowego

– zmiany z przeciążenia

– choroby kości i stawów przebiegające z przykurczami

– stany przed- i pooperacyjne

– przewlekłe zapalenia stawów, więzadeł, ścięgien i torebek stawowych

– zmiany zniekształcające kostno-stawowe

– wady wrodzone, zaburzenia rozwoju narządu ruchu

– choroby reumatyczne: różne postacie gośćca, zmiany zwyrodnieniowo-wytwórcze, zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa i tkanek miękkich

– wady postawy, skrzywienie kręgosłupa, krzywica

– stopy koślawe, szpotawe, płaskie, końskie

– szpotawość i koślawość kolan

– jałowe martwice kości (choroba Pertesa)

– dysplazja stawu biodrowego

– deformacje kręgosłupa

– stłuczenia, skręcenia, zwichnięcia, stany po złamaniach

– naciągnięcia i naderwania mięśni.

Przeciwwskazania do stosowania masażu:

– wrodzone zwichnięcia i łamliwość kości

– wczesne stany po złamaniu kości

– brak dostatecznej kostniny

– jamistość rdzenia

– zapalenie szpiku kostnego z przetokami

– ostre stany zapalne stawów

– gruźlica kości

– zaawansowana osteoporoza